Σάββατο, 13 Φεβρουαρίου 2016

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ «Love Stories»

Πρόταση για έξοδο στη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου
Για εσάς που θέλετε να γιορτάσετε τον έρωτα, σας παρουσιάζουμε μια πρόταση για έξοδο στην Αθήνα, όχι μόνο στη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου αλλά από σήμερα. Μια έξοδο για δύο, με έναν ξεχωριστό τρόπο που περιλαμβάνει τάνγκο, μουσική, σινεμά, χάπενινγκ αλλά και πολλές εκπλήξεις!

Σήμερα, Σάββατο 13 και την Κυριακή 14 Φεβρουαρίου, λοιπόν μπορείτε να επιλέξετε το διήμερο αφιέρωμα «Love Stories» με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, υπό τον τίτλο «Valentine goes Megaron» που λαμβάνει χώρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Σήμερα, κατά την πρώτη μέρα του αφιερώματος (13/2) στο επίκεντρο θα βρεθεί το τάνγκο, ο πιο φλογερός και δημοφιλής λατινοαμερικάνικος χορός, ενώ τη δεύτερη μέρα (14/2) η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, στο πλαίσιο της συναυλίας «Love Stories», θα ερμηνεύσει διάσημες μελωδίες από κλασικές ταινίες με θέμα τον έρωτα («Όσα παίρνει ο άνεμος», «Πέρα από την Αφρική», «Love Story», «Ρωμαίος και Ιουλιέττα», «Δόκτωρ Ζιβάγκο» κ.ά.) υπό τη διεύθυνση του μαέστρου Βλαδίμηρου Συμεωνίδη.

Η συναυλία, η οποία συγκεντρώνει μερικές από τις διασημότερες και πολυαγαπημένες μελωδίες που σφράγισαν τη σχέση εμβληματικών ζευγαριών του παγκόσμιου κινηματογράφου, εντάσσεται στον φετινό θεματικό κύκλο της ΚΟΑ με απογευματινές «Συναυλίες για νέους από 8 ώς… 108 ετών» και πραγματοποιείται σε συμπαραγωγή με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και σε συνεργασία με το European Film Philarmonic Institute.

Όλες οι μελωδίες που θα ακουστούν προέρχονται από παλαιότερες ή νεότερες, αλλά πάντως κλασικές πλέον και πολυβραβευμένες, ταινίες που σφράγισαν την εποχή τους. Πρόκειται για μελωδίες που «συμπρωταγωνίστησαν» με μερικά από τα διασημότερα ζευγάρια στην ιστορία του παγκόσμιου σινεμά. Διότι πώς θα ήταν η παθιασμένη, όλο ένταση και υπαινιγμούς, σχέση της Σκάρλετ Ο’ Χάρα (Βίβιαν Λι) και του Ρετ Μπάτλερ (Κλαρκ Γκέιμπλ) στο κλασικό «Όσα παίρνει ο άνεμος»χωρίς τη μουσική του Μαξ Στάινερ;

Τι μουσική υπόκρουση θα είχε το φλογερό τάνγκο του τυφλού αντισυνταγματάρχη Φρανκ Σλέιντ (Αλ Πατσίνο) με την Γκαμπριέλ Ανουάρ στο remake (1992) της ταινίας «Άρωμα γυναίκας», αν όχι το περίφημο (και χρησιμοποιημένο πολλάκις στο σινεμά) τάνγκο του 1935 «Por una cabeza» με την υπογραφή του μεγάλου Κάρλος Γαρδέλ;

Και πώς η Ζενεβιέβ (Κατρίν Ντενέβ) θα ερωτευόταν τον Γκι (Νίνο Καστελνουόβο) στις «Ομπρέλες του Χερβούργου»(Χρυσός Φοίνικας στις Κάννες το 1964) χωρίς τις μελωδίες και τα τραγούδια του Μισέλ Λεγκράν σε στίχους του Ζακ Ντεμί που υπέγραφε και τη σκηνοθεσία;


Η συναυλία θα αρχίσει με την εισαγωγή του Μαξ Στάινερ για το σάουντρακ του«Όσα παίρνει ο άνεμος» (1939). Η ιστορική ταινία του Βίκτορ Φλέμινγκ είχε αποσπάσει 8 βραβεία Όσκαρ, όχι όμως και αυτό για τη μουσική επένδυση του Στάινερ -αν και υπήρξε υποψήφιος.

Παρόλα αυτά οι μελωδίες του είναι από τις πιο αναγνωρίσιμες και εμβληματικές στην ιστορία του σινεμά του 20ού αιώνα.

Το 1985 ο Τζον Μπάρι πήρε το πολυπόθητο χρυσό αγαλματάκι για τη μουσική της ταινίας του Σίντνεϊ Πόλλακ «Πέρα από την Αφρική» που, με πρωταγωνιστές τους Μέριλ Στριπ (Κάρεν Μπλίξεν) και Ρόμπερτ Ρέντφορντ (Ντένις Χάτον), είχε αποσπάσει συνολικά 7 Όσκαρ.

Το ίδιο είχε συμβεί και 15 χρόνια νωρίτερα με τη μουσική και τα τραγούδια (χαρακτηριστικό παράδειγμα το διάσημο «Where do I begin») που συνέθεσε ο Φρανσίς Λαι, αποσπώντας το Όσκαρ καλύτερης μουσικής για την «Ιστορία αγάπης» του Άρθουρ Χίλλερ.

Η ιστορία της Τζένιφερ (Άλις Μακ Γκρόου) και του Όλιβερ (Ράιαν Ο’ Νιλ), αν και είχε όλα τα χαρακτηριστικά ενός μάλλον απλοϊκού ερωτικού μελό, σημάδεψε τη γενιά του 1970, και κυρίως χάρη στη μουσική της.


Όπως και «Ο Πόλεμος των Άστρων» του Τζορτζ Λούκας σημάδεψε την αισθητική των σύγχρονων γενεών. Από τη σειρά των ταινιών που κυκλοφόρησαν, στη συναυλία θα ακουστεί το ερωτικό θέμα του Τζον Ουίλιαμς για την «Επίθεση των κλώνων» (2002) και τον διαγαλαξιακό έρωτα του Λουκ Σκάιγουοκερ με την Πριγκίπισσα Πάντμε.

Του Τζον Ουίλιαμς ήταν και η βραβευμένη με Χρυσή Σφαίρα μουσική στις «Αναμνήσεις μιας γκέισας» (2005) του Ρομπ Μάρσαλ. Κι από αυτήν, για τη συναυλία επιλέχθηκε το γνωστό «Θέμα της Σαγιουρί».

Στους εμβληματικούς συνθέτες του ευρωπαϊκού σινεμά, και δη της πιο δημιουργικής περιόδου για τον ιταλικό κινηματογράφο, την πρωτοκαθεδρία έχει ο Νίνο Ρότα. Από την πολύτιμη μουσική παρακαταθήκη του επελέγησαν για τη συναυλία παρτιτούρες ταυτισμένες με το μεγάλο σινεμά του Φράνκο Τζεφιρέλι και βέβαια του Φεντερίκο Φελίνι.

Κι επειδή η αφορμή και η πρόθεση της συναυλίας είναι.. άκρως ερωτική, δεν θα μπορούσε να λείπει από το πρόγραμμά της η εκπροσώπηση της μουσικής για την ιστορική μεταφορά από τον Τζεφιρέλλι του σαιξπηρικού αριστουργήματος«Ρωμαίος και Ιουλιέττα» (με πρωταγωνιστές τους σχεδόν εφήβους το 1968 Ολίβια Χάσεϊ και Λέοναρντ Γουάιτινγκ), όπως βέβαια και η μουσική που «αγκάλιαζε» την Τζελσομίνα (Τζουλιέτα Μασίνα) και τον Ζαμπανό (Άντονι Κουίν) στο αριστούργημα του Φελίνι «La Strada» (1954). Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Ρότα είχε εξομολογηθεί πως, για τη συγκεκριμένη σύνθεση, δανείστηκε στοιχεία από τη Σερενάτα για έγχορδα του Ντβόρζακ.

Σημείο αναφοράς στην ιστορία του μιούζικαλ είναι το «West Side Story» (1961), η κινηματογραφική μεταφορά από τους Ρόμπερτ Γουάιζ και Τζερόμ Ρόμπινς της ιστορίας του Ρωμαίου και της Ιουλιέττας στη Νέα Υόρκη της δεκαετίας του 1960.

Δομικό στοιχείο της ταινίας αλλά και ο βασικός λόγος που η κάπως αφελής κινηματογραφική πλοκή με πρωταγωνιστές τους Νάταλι Γουντ (Μαρία) και Ρίτσαρντ Μπέιμερ (Τόνι) δεν εμπόδισε τους σινεφίλ να λατρέψουν το «West Side Story» είναι η αριστουργηματική μουσική του Λέοναρντ Μπερνστάιν (και τα τραγούδια σε στίχους Στίβεν Σοντχάιμ), από την οποία η ΚΟΑ θα ερμηνεύσει χαρακτηριστικά αποσπάσματα.

Στα κλασικά αριστουργήματα του παγκόσμιου σινεμά έχει καταχωριστεί από το 1965 και η κινηματογραφική μεταφορά από τον Ντέιβιντ Λιν του μυθιστορήματος«Δόκτωρ Ζιβάγκο» του Μπόρις Πάστερνακ. «Συμπρωταγωνιστής» του Ομάρ Σαρίφ (Γιούρι Ζιβάγκο) και της Τζούλι Κρίστι (Λάρα Αντίποβα) ήταν η μουσική του Μωρίς Ζαρ που απέσπασε το Όσκαρ εκείνης της χρονιάς. Στη συναυλία θα ακουστούν το Πρελούδιο και το «Θέμα της Λάρα».

Από τις επικές ταινίες της δεκαετίας του 1990, το «Braveheart» (1995) του Μελ Γκίμπσον, με πρωταγωνιστή τον ίδιο (στον ρόλο του ήρωα της Σκωτίας Ουίλιαμ Ουάλας) και τη Σοφί Μαρσώ (Ισαβέλλα της Γαλλίας), είχε μια εξίσου επική μουσική επένδυση.

Οι συνθέσεις του Τζέιμς Χόρνερ ερμηνεύτηκαν από τη Συμφωνική του Λονδίνου και το σάουντρακ της ταινίας αποδείχτηκε ένα από τα εμπορικότερα όλων των εποχών.

Tιμές εισιτηρίων
10 ευρώ (Ζώνες Β & Γ), 15 ευρώ (Ζώνη Α), 25 ευρώ (Διακεκριμένη Ζώνη)
5 ευρώ (εκπτωτικό)

Πληροφορίες
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Τηλ. 210 7282333
www.megaron.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου